måndag 1 november 2010

Tankar om tanken på att andra människor tänker.

Jag funderar ofta på andras tankar. Särskilt i situationer då jag vet att personen tänker något kring situationen, men inte vad.

Tycker det är otroligt faschinerande, det här med att alla människor är tänkande individer. För det är absolut ingenting som slår mig förrän jag tänker tanken, då det man ser är det är ytliga.. know what I mean?

På bussar och vagnar är det extra intressant, då man befinner sig på samma ställe med ett flertal okända personer en lite längre tid, och har tid att studera olika ansikten och uttryck. Folk kan tänka precis vad fan som helst, och även känna precis vad som helst. En glad/rolig/ledsen tanke, känna ångest/lycka osv. Och jag har ingen jävla aning. För jag kan inte läsa en annans tanke och oftast inte heller se på en person vilken känsla som besitter kroppen då de flesta har samma stoneface som jag själv..

Som sagt, faschinerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar