fredag 1 februari 2013

Hemma!

Mina drygt 4 veckor i England gick otroligt fort, men det kändes alldeles lagom att åka hem nu.

Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta min vistelse där, mer än att jag har haft det förjävla bra!

Jag har hängt i massa trevliga områden, druckit öl på fina pubar, upptäckt nya band (mest på skiva eftersom alla bra spelningar är i februari och framåt!?!?), fått inhandlat lite saker, skrivit massor, promenerat, stött på massor av trevliga engelsmän, rott om mig själv, osv. Och det tog mig inte ens tre veckor att få klart det som skulle ta mig flera månader att göra hemma. Tänk vad en annan stad, ett mysigt café, bra musik i lurarna och gott kaffe kan göra!

Och jag har haft turen att bo så gott som gratis hemma hos Fred och Madde. Så himla snällt! Tråkigt att dom varit upptagna med skolan så mycket bara..

Det är väl lika klyschigt som det låter, men den här resan har varit väldigt nyttig för mig även på ett personligt plan (som jag inte tänker dela med mig av här) och jag vet inte hur många gånger jag tänkt "ÄSCH" i vissa situationer jag annars hade tyckt var jobbiga.

Kan absolut tänka mig att flytta till England i framtiden, men Manchester är mer min stad har jag kommit fram till. Lagom stort och så jävla trevligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar