lördag 21 september 2013

Kallt välkommen, lilla höst.

Min romantiserade bild av hösten innefattar sol, härliga dofter, mysiga koftor och halsdukar, alldeles lagom kyligt, kaffe under filt utomhus, tända ljus, film, kreativitet som flödar...

Verkligheten är väl snarare motsatsen? Åtminstone när det kommer till vädret och mycket känns lite mer omständigt på något vis. Och vetskapen att en helvetesvinter väntar är inte direkt peppande...

Den här veckan har iallafall varit en riktigt bra sådan, utan direkt anledning. Och det gillar jag, att det inte behöver hända något särskilt och att jag ändå kan känna en total tillfredsställelse.

Har jobbat på min grymma arbetsplats, diskuterat feminism i vår studiecirkel med mina kloka vänner, tagit första löprundan i Skatås på flera veckor, träffat min kära vän Andréa över en kaffe i staden, hängt hemma hos Oliver, skrivit som attan, sett flera bra filmer, lyssnat på musik, osv. Och igår hade jag en fin afton på Trucken där bland annat Electric Eye spelade och det var så jävulskt brraaa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar