söndag 30 december 2012

2012.

2012 har varit bra, dåligt och märkligt på väldigt många vis, men jag måste ändå sammanfatta det som ett rätt bra år.


Även det här året är jag många vänner och bekanta rikare och det är himla trevligt och jag kan verkligen kalla mig en lycklig jävel som har så många fina människor omkring mig! Och vad skulle jag göra utan Therese? Tänka sig, att vi redan i början på gymnasiet visste att vi skulle hitta varandra någongång och numera är vi en oslagbar duo!


Mys på Malins tak.
Utanför WOW.
RAJV.


Det tog mig ett tag in på året att komma över pojken jag hade i tanken under förra hösten, men hela situationen var också väldigt nyttig och behövlig för mig på många plan som är svåra att förklara. (Tänk att en person man knappt kände kunde påverka en på det viset. Om han bara visste, haha.) Men annars har det varit rätt lugnt på kärleksfronten... Eller nej, känslomässig förvirrelse utan dess like i år!? Men vem fasen behöver en pöjk när man har dessa?!

Innan Goat.


Jag har haft otroligt många bra musikupplevelser och sett band som Danava, Pentagram, Dean Allen Foyd, Bruce, The Spits, Horisont, Blur, Kraftwerk och många fler. Men en av höjdpunkterna var Brian Jonestown Massacre, helt klart! Även skivspelandet med Tessan kom igång på riktigt och det har varit så jävla kul. Att få spela en salig blandning av gammalt och nytt och olika musikstilar och dessutom få otroligt bra respons av folk.

Brian Jonestown Massacre
Pentagram
Dean Allen Foyd
Sandy D & Mother T


Många gånger kändes Göteborg alldeles för litet så resorna till Paris, Berlin och Köpenhamn satt väldigt fint! Och dygnet i Sthlm med Chad var minst sagt grymt (förutom att se bra band fick jag även träffa Joel i BJM och det gjorde ju inte resan sämre)!

Joel & Chad efter BJM.
Jag och Sara i Paris.
Berlin.
Köpenhamn.


Jag upptäckte bibliotekens fantastiska film-utbud och vet inte hur många filmer jag lånat de senaste månaderna (nej, jag kan inte ladda ner till datorn pga sugit internet). Otroligt mycket bra film har jag iallafall sett och favoritfilmerna kan jag se om och om igen.






En del dagar minns man mer än andra. När jag och Therese hängde i staden och tog en spontan åktur till saltholmen och badade halvnäck är en sådan. "MuRmEJd sLuTz".

Fin dag alltså!

Så, det var en kort sammanfattning av det året det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar