fredag 11 januari 2013

Manchester.

I tisdags mötte jag upp Marlene och hennes två vänner för öl på två mysiga pubar, innan jag och Marlene gick vidare till Academy 3 för kvällens spelningar.

Det första bandet (som jag inte minns namnet på) var uselt, men Lonley Kamel var en positiv överraskning. Skitbra måste jag säga! Men det var The Sword jag var där för att se och faaaan vad bra dom var! Svårt att beskriva i ord, as ususal, men jag var mer än nöjd när vi gick där ifrån!

Det var vi, fem flickvänner och resten långhåriga penisar, men det förvånade mig ju inte.. Och jag vet inte, att göra en ring och headbangs-battla, är det något nytt eller har jag vistats för lite på denna typ av spelningar? Otroligt märklig syn var det iallafall..



Eftersom Marlene ändå var ledig en dag till bestämde jag mig för att stanna en till natt, så hela onsdagen  spenderades i staden bland mysiga gator och second hand-butiker och igår satte jag mig på bussen i 4,5 timme till London (om ni ska till eller från Manchester så kan jag rekommendera Megabus. Det tar sin tid, men för 7 pund är det väl värt det!).




Vilken otroligt trevlig stad alltså! Sköna människor, trevliga pubar och caféer, fina gator, bra second hand-butiker etc. och jag vill absolut åka dit igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar