torsdag 11 juli 2013

Musikfest, oh yes.

Nu är sinnena mättade, åtminstone för några dagar, och jag är helnöjd!

Tisdagen befann jag mig alltså på Pustervik tillsammans med massa människor, bra musik, bra band och fint sällskap.

Moon Duo var obeskrivligt bra och helt klart något av det bästa jag sett i år! Jag har hört blandade åsikter om Dead Skeletons, men själv stod jag och njöt från början till slut och mina space/psych-nerver var tacksamma och jag belåten redan efter en halv kväll. Iceage och King Khan & The Shrines var också några upplevelser värda att nämna.

Efter en fin frulle på Dirty Records och en mellanlandning hemma åkte jag in till Trädgårn för ytterligare en trevlig kväll igår.

Lokalmässigt är Trädgårn bra. Stort, fräscht och med en stor uteservering. Men stället i sig är helt bedrövligt. Opersonligt, inte en bartender med leende på läpparna, skämsdyr öl serverad i plastglas osv. Men nu är det inte stället jag ska tycka till om...

Death From Above ställde ju in pga sjukdom trist nog och massor blev såklart besvikna. Lika besviken blev jag när det var Trubbel som fick hoppa in istället, men att gå in 2 för 1 och därav ytterligare vänner i sällskapet gjorde det ju inte så dumt ändå ska sägas.

Såg bra grejer som Samling, Guitar Wolf, White Fence och förutom att Fidlar svajade mellan grymma låtar och uselt skejt-trams så var dom också riktigt bra!

Moon Duo
Dead Skeletons
King Khan & the Shrines
Guitar Wolf
Fidlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar