söndag 11 augusti 2013

Lycka tack vare andras olycka.

Hade mer eller mindre bestämt mig för att skita i festivalen i år då mitt enda stora dragplåster var Neil Young. Det kändes inte riktigt värt dom pengarna när jag annars tycker festivalen i sig är rätt jobbig. En jävla massa stress, för få band i min smak, bra spelningar krockar, osv...

Men så ställer dom in och en vän lyckades få tag på pass för en billig peng, så det blev visst festivalen i år ändå.

Och jag har haft det väldigt trevligt! Men trevligast har det varit utanför området, helt klart.

I fredags befann jag mig på Docks där Graveyard spelade och det var en riktigt bra spelning. Men Honningbarna som spelade innan dom är helt klart det band tilltalat mig mest under festivalen! Fy helvete vad bra dom var och vilken jävla spelning!

Och i natt vankades det Vansfest vid Röda Sten och med gratis bärs och gött folk slutade kvällen allt annat än "lugnt och tidigt" som planen var från början..

Honningbarna
Spexelispex


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar