fredag 30 augusti 2013

Pustervik. High Time. Bombus.

För två år sedan pratade jag och Therese om att börja spela skivor. Det verkade kul och vi var lite halvtrötta på att det mestadels var penisar bakom båsen och spelade röck. Kvinnliga dj's hade visserligen huserat ett bra tag, men på tok för få inom vår kategori. Några månader senare stod vi på Publik för första gången, nervösa som attan, men det gick ju bra och vi har fortsatt sedan dess.

Att starta en klubb är något jag velat göra sedan gymnasiet (helst öppna ett eget ställe) och det fick vi chansen att göra i början av sommaren. Och förutom band och dans har vi även fått med konsten! Klubben blev dessutom döpt efter en av mina favoritskivor. 

En anledning till varför jag velat starta klubb är för att jag vill boka band jag själv vill se. Visst har jag höga drömmar om att bli nya Jonk, Woody Kim m.fl. (även här är cirkulerar det nästan bara män?!) och få hit band från diverse länder, men tyvärr räcker det ju inte bara med att ha kontakt med banden. Däremot har vi lyckats boka ett band som stått jävligt högt upp på min bandbokar-lista, nämligen Bombus. 




Det kommer bli fett!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar