söndag 6 november 2011

Första - fyllan.

Det var jag och en kompis hemma hos henne. Vi var 13 år och hennes föräldrar var bortresta och vi hade bestämt oss för att vara hos henne och dricka oss fulla, helt enkelt. Vi hade fixat all möjlig form av alkoholhaltig dryck och drack till sena natten.

Jag minns inte hur jag kände mig, mer än att jag var glad och att jag kände mig på ett sätt som jag aldrig tidigare upplevt.

Det slutade med att jag spydde som en jävla gris, somnade på toalettlocket, kröp på golvet för att kunna ta mig fram, kallade henne för "jävla fitta" när hon inte släckte lampan, innan jag stendäckade i hennes föräldrars säng. Och för henne var det likadant.

När jag vaknade morgonen efter mådde jag helt förjävligt. Jag ringde min far som kom och hämtade mig och skyllde på magsjuka.

Kalvandet fortsatte hemma i sängen och jag tänkte "aldrig mer kall glögg (rekommenderas ej), aldrig mer en sån här fylla".

Och tro det eller ej, har inte varit i närheten av den fyllan efter det och den kalla glöggen har jag hoppat över med glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar