måndag 9 april 2012

Hemma.

Det har varit en riktigt fin långhelg med damerna! Har käkat gourmetfrukostar, promenerat i diverse områden, dansat till morgonen, gått på marknad, kollat second hand, befunnit mig i skivhimmelen, druckit goda grejer, sett vackra och underliga(!!) människor och haft det sjukt bra.

Hade dock en jobbig underliggande känsla i kroppen så gott som hela tiden. Att folk levde i misär gick inte att missa. Fylla, droger, fattigdom, överallt. Så förbannat sorgligt! Som här kanske, men här är vi jävligt duktiga på att städa undan det som inte passar in (tyvärr).

Vackra pojkar fanns det gott om, men den som tilltalade mig mest var den unga killen i området vi bodde i som frågade oss om pengar varje dag, tro det eller ej. Så otroligt fin och jag känner mig ledsen inombords bara jag tänker på honom.

Berlin är en fantastisk stad, men det är inte min stad. Hade aldrig pallat med dygnsrytmen och electro-scenen kan vara trevlig i några dagar, men den engelska och amerikanska kulturen (framförallt musiken) har alldeles för stort inflytande på mitt liv. Men ett återbesök snart hoppas jag på!

Nåja.

Lyssnar på en av skivorna jag köpte och grejar med lite bilder. Nanadags tidigt ikväll, oh yes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar