lördag 24 december 2011

Danmark önskar god jul.

Idag är det julafton och det kan man ju verkligen inte tro. Särskilt inte när man tittar ut genom fönstret. Hos mig är det klarblå himmel och strålande sol!

Inte ens idag har jag någon som helst julkänsla. Den enda gången jag riktigt minns att jag fått det i år var den morgonen jag åkte hem efter Pentagram. Antagligen för att det snöat under natten..

Nej, annat var det när man var yngre. Jävlar vad jag älskade den här dagen. Att vakna tidigt på morgonen, rusa upp för att öppna paketen i julstrumpan (som jag redan klämt på ex antal gånger under natten), julkalendern, träffa släkten, få julklappar, osv. Tider det!

Men det ska bli en trevlig dag. Hänga med familjen (som är samlad ca 5 gånger om året, sjukt nog), Kolla på Kan du vissla Johanna? (fantastisk film) och Karl-Bertil Johnssons Julafton och äta god mat..


Jag och bror, min första jul.
 
´Johan på den här bilden, hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar