onsdag 8 februari 2012

Har åkt på en trevlig förkylning.

Sjuuukt segt, men som tur är sitter det bara i nosen. Än så länge..

Skyller på min "vinterjacka" (och på alla snoriga barn som skickas till skolan trots förkylning och annat).

En overall hade varit något alltså! Synd att det så förbannat osexigt, det är ju skitpraktiskt!?

Kom att tänka på en av alla dessa skämsmösse-historier från mina unga vintrar i sälen. Befinner mig på en restaurang efter ett par timmar i backen. Rödlätt och snorig lunkar jag runt i mina pjäxor och orange/gul/röda overall och en pomfrittallrik i handen. Vad får jag syn på? Ett killgäng framför mig. Lunkar på ännu mer och försöker se lika fräck ut som jag känner mig. Och så KABAAAAM - faller raklång bakåt med pomfritt flygandes all världens väg. Det känns som om det hela går i slowmotion och jag ligger säkert kvar på golvet i 10 sek innan jag förstår vad som hänt. Kände mig inte lika fräck längre när jag svansade förbi killgänget som uppenbarligen sett hela händelseförloppet...

Nåja.

Dricker te och lyssnar på Flamin' Groovies. Fantastiskt bra band alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar