tisdag 24 januari 2012

I ord och lite bilder.

Fredag.

Landade hemma hos Clement vars lägenhet vi fick låna under vår vistelse där (som låg mitt i red light district, haha), åt mat och drack vin på Hotel Amour som var riktigt mysigt och hade världens skummaste toaletter och därefter mötte vi upp Kätlin för några öl på två trevliga pubar.



Lördag.

Strosade omkring i mysiga Montmartre som bara låg några minuters promenad från Pigalle, området vi bodde i. Åt frukost på ett trevligt café, kollade lite butiker och besökte kyrkan Sacre Coeur (lyckas inleda besöket med "HERREJÄVLAR" av ren fascination och förtjusning, inte OK). Hängde sedan i Le Marais, som var minst lika mysigt, och därefter åkte vi till något område jag inte minns namnet på och drack kaffe på ett skönt ställe och öl på Le Motel som skulle vara lite "engelskt", dock inte på det sättet jag hade hoppats på..




Söndag.

Den bästa dagen tycker jag nog. Först blev det loppmarknaden Puces de Vanves där jag hittade massvis av fina saker och böcker som hade vägt för mycket för att kunna ta hem, tyvärr. Men jag hittade iallafall några vinyler (hade en snubbe framför mig hela tiden som lyckades raffa åt sig alla godbitar, oturligt nog). Sen blev det Notre Dame, konst i några timmar på Centre Pompidou och kvällen avslutades med Eifelltornet.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar